محققان می گویند خواب کافی به سلولهای T در بدن شما در مقابله با عفونت کمک می کند.

خواب ناکافیبا تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله بیماری های قلبی مرتبط بوده است. گتی ایماژ

اگر به دلیل دیگری برای خواب خوب نیاز دارید ، ممکن است همین باشد.

خواب به سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

مطالعات بیشماری از فواید خواب خوب شبانه خبر داده است ، و هم اکنون محققان از آلمان دریافتند كه خواب سالم سلولهای ایمنی را كه به سلولهای T معروف هستند ، بهبود می بخشد.

Stoyan Dimitrov ، دکترای محقق دانشگاه Tübingen و نویسنده به مطالعه ، به Healthline گفت.

STU د Y یک مکانیسم جدید که از طریق آن خواب می تواند سیستم ایمنی بدن کمک پیدا شده است.

دکتر دیمیتروف گفت: “ما نشان می دهیم که هورمونهای استرس آدرنالین و نورآدرنالین (همچنین به عنوان اپی نفرین و نوراپی نفرین” شناخته می شوند) و پروستاگلاندین های مولکول های ضد التهابی مانع چسبندگی یک کلاس از مولکول های چسبندگی به نام اینتگرین ها می شوند. ” از آنجا که سطح آدرنالین ، نورآدرنالین و پروستاگلاندین ها در زمان خواب کم هستند ، چسبندگی اینتگرین ها قوی تر است. این چسبندگی بسیار مهم است زیرا برای اینکه سلولهای T سلولهای آلوده به ویروس یا سلولهای سرطانی را از بین ببرند ، باید در تماس مستقیم با آنها قرار بگیرند ، و چسبندگی اینتگرین برای تقویت این تماس شناخته شده است. ”

 

پیشنهاد : بی خوابی ممکن است به بیماری قلبی ، خطر سکته مغزی مرتبط باشد

اهمیت سلولهای T

سلولهای T نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارند.

هنگامی که سلولهای بدن یک سلول آلوده به ویروس را تشخیص می دهند ، اینتگرین ها را فعال می کنند ، یک نوع پروتئین چسبنده ، و سپس آنها را قادر می سازد به سلول های آلوده وصل شده و آنها را بکشند.

محققان سلول های T را از داوطلبان سالم مقایسه کردند که یا در تمام شب می خوابیدند یا بیدار ماندند.

آنها دریافتند که در شرکت کنندگان در این مطالعه که می خوابند ، سلولهای T سطح فعال سازی بیشتر اینتگرین نسبت به سلولهای T افرادی که بیدار بودند ، نشان دادند.

یافته ها حاکی از آن است که خواب پتانسیل بهبود عملکرد سلول T را دارد. برای افرادی که خواب کم دارند ، هورمونهای استرس ممکن است توانایی عملکرد سلول های T را به عنوان مؤثر مهار کنند.

هورمونهای استرس در حالی که بدن در خواب است فرو می رود. مقادیر بالای این مواد ممکن است راندمان پاسخ ایمنی سلول T را برای از بین بردن عوامل بیماری زا کاهش دهد. ”

 

اهمیت خواب

بزرگسالان برای بهبود سلامتی و رفاه نیاز به حداقل هفت ساعت خواب هر شب دارند.

در سال 2016 ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری به این نتیجه رسیدند که بیش از یک منبع قابل اعتماد یک سوم آمریکایی ها به اندازه کافی نمی خوابند.

کیمبرلی هاردین ، ​​دکتر ، مدیر برنامه کمک هزینه داروی خواب در دانشگاه کالیفرنیا دیویس ، می گوید: بسیاری از افراد خواب خوب را به صورت مجاز می گیرند.

وی گفت: “مردم اهمیت خواب را دست کم می گیرند و کمتر از هفت ساعت در شب به طور منظم اثرات منفی دارد. در اصل با افزایش هورمونهای استرس و ترشح آدرنالین ، حالت پرواز یا پرواز ایجاد می کند. ”

دکتر هاردین گفت: “خواب مانند هر بدن دیگری است.” وی گفت: “این یک وضعیت طبیعی است و باید از سلامت آن مراقبت کرد.خواب باید احساس آرامش و ترقی را به شما دست ندهد ، گرامی و تلاش نکنید. انتظارات واقع بینانه ضروری است. و خواب هرچه سن تر می شود تغییر می کند ، بنابراین ممکن است در جوانی احساس آرامش نکنید.

خواب کمتر از پنج ساعت در هر شب به طور مرتب با مرگ و میر بیشتر همراه است و داشتن کمتر از هفت ساعت خواب به مدت سه شب متوالی همان تأثیر را در بدن دارد که یک شب کامل خواب را از دست می دهد.

و خواب ضعیف می تواند عواقب سلامتی کوتاه مدت و طولانی مدت داشته باشد.

سوزان استیونز ، متخصص اعصاب و روان ، خواب مغز و اعصاب در سیستم بهداشت و درمان دانشگاه کانزاس ، به Healthline گفت: “خواب بد می تواند منجر به ایجاد مشکلات دراز مدت با خلق و خو ، حافظه و قند خون شود.” “عواقب کوتاه مدت خواب بد ممکن است شامل خواب آلودگی ، قضاوت ضعیف ، تصادفات رانندگی ، خلقی ، مشکلات حافظه ، اشتباهات در محل کار و موارد دیگر باشد. خواب ضعیف مزمن نه تنها بر عملکرد خوب روز بعد تأثیر می گذارد ، بلکه کمبود خواب باعث می شود خواب طولانی تر مناسب نباشد. ”

در داخل بدن ، خواب بد مزمن می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

خواب ضعیف می تواند باعث افزایش التهاب ، فشار خون ، مقاومت به انسولین ، کورتیزول ، افزایش وزن و بیماری های قلبی عروقی و همچنین کاهش قند خون شود.

همچنین تصور می شود خواب خوب شبانه در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند. الف2019 مطالعه منبع قابل اعتماددر موش ها ارتباطی بین مغز ، مغز استخوان و رگ های خونی یافت شده است که از سخت شدن شریان ها محافظت می کند. این مکانیسم فقط در موشهایی اتفاق افتاد که خواب با کیفیت داشتند.

محققان امیدوارند که درک ارتباط بین خواب و سلامت قلب و عروق ، راه را برای گزینه های جدید درمانی هموار کند.

چرا مردم به اندازه کافی نمی خوابند

علیرغم مطالعات بیشمار که تأثیرات منفی سلامت بر خواب ضعیف را اثبات می کند ، متخصصان می گویند بسیاری از افراد هنوز خواب کافی را در اولویت ندارند.

اریک اولسون ، پزشک متخصص قلب و عروق و متخصص خواب ، گفت: “مردم باید صادقانه در مورد میزان خوابشان تأمل کنند ، زیرا بسیاری از مشکلات به طور داوطلبانه ایجاد می شوند و فقط باید تصمیم بگیرند که یک خواب مناسب در شب را در اولویت قرار دهند.” در کلینیک مایو در روچستر ، مینه سوتا ، به Healthline گفت.

داشتن یک فضای اتاق خواب راحت ، تاریک و خنک و از بین بردن حواس پرتی وسایل الکترونیکی ، حیوانات اهلی یا شریک خروپف مهم است. ” و ورزش می تواند خواب با کیفیت بهتری را ارتقا بخشد. همچنین مشاهده میزان مصرف الکل و کافئین چه مقدار اهمیت دارد. ”

دکتر اولسون گفت: “خواب خوب باید اولویت داشته باشد زیرا در دنیای ما اتفاقات زیادی در حال وقوع است.”

خط آخر

محققان می گویند خواب خوب می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

در یک مطالعه جدید ، دانشمندان می گویند که آنها دریافتند که خواب با کیفیت می تواند سلول های T را در بدن شما تقویت کند که با عفونت مبارزه می کنند.

خواب خوب این کار را با افزایش توانایی سلولهای T در چسبندگی و از بین بردن سلولهای آلوده به ویروسها و سایر عوامل بیماری زا انجام می دهد.

محققان می گویند ، مشکلات سلامتی کوتاه مدت و طولانی مدت در ارتباط با خواب ضعیف وجود دارد.